مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1396 ساعت 14:402017-09-11اقتصادي

"رویان" در جست وجوی رحم جایگزین برای یوز ایرانی


رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به توفیق این پژوهشگاه در تولد "مارال" از رحم یک قوچ وحشی، از تلاش برای ایجاد امکان تولد گونه در خطر انقراض "یوزپلنگ آسیایی" از یک رحم جایگزین در پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی خبر داد.

- رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به توفیق این پژوهشگاه در تولد "مارال" از رحم یک قوچ وحشی، از تلاش برای ایجاد امکان تولد گونه در خطر انقراض "یوزپلنگ آسیایی" از یک رحم جایگزین در پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی خبر داد.

دکتر حمید گورابی در گفت وگو ایسنا، اظهار کرد: برای تحقق این مهم نیازمند یکسری بسترسازی ها و مقدمات بودیم که این مقدمات با تلاش همکاران ما و با شکل گیری بانک سلولی حیات وحش در پژوهشگاه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات زیادی در این زمینه در رویان صورت گرفته، افزود: در حال حاضر سلول های برخی جانداران حیات وحش از جمله یوزپلنگ ایرانی در بانک سلولی رویان جمع آوری شده است.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به رشد و تولد یک "مارال" از رحم قوچ وحشی در پژوهشگاه های جهاد دانشگاهی تصریح کرد: یکی از اهداف ما از این پژوهش جلوگیری از انقراض برخی موجودات حیات وحش و از جمله یوزپلنگ بوده، لذا پژوهشگران ما در ادامه تحقیقات خود در جست وجوی شبیه سازی دیگر گونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"رویان" در جست وجوی رحم جایگزین برای یوز ایرانی

"رویان" در جست وجوی رحم جایگزین برای یوز ایرانی